Thursday, January 01, 2015

2015


Culturally Japan celebrate their New Year on New Year's Day.
In the photo is my father-in-law framed certificate when he was 100 years old received from the City Mayor 2 years ago. Inside the red and white stand [besides the ikebana flower that I arranged] is glutinous rice to symbolize happiness.
My father-in-law send this greetings to all my readers and friends: "Akemashite Omedetou Gozaimasu" which means Have a Happy and Prosperous New Year.
[Location: My father-in-law's house]

Bak kat Dr.Maza yang saya petik dari Dr.Maza.com, "tahun baru hanyalah nama yang kita berikan atas bilangan angka besar..hakikatnya ia merupakan perubahan yang kita alami setiap saat dan ketika...bilah-bilah hari datang pergi..kita hanya bilangan detik dan waktu yang setiap kali denyut nadi berkurangan sehingga tiba saat yang dinamakan kematian..hari ini, semalam, tahun lalu, tahun baru dan tahun depan..sama saja..hakikatnya masa terus berjalan dan tempoh umur kita makin berkurangan.."

Hakikatnya sememangnya masa berjalan dan oleh sebab masa itu berjalan, umur kita juga semakin berkurangan, walau bagaimanapun dalam pada itu saya akan terus segarkan minda dan anggota badan, agar segala pergerakannya memberi manfaat kepada keluarga, teman-teman dan para pembaca, insya-Allah.

Semoga teman-teman dan para pembaca, jauh dan dekat, lebih bahagia dan productif pada tahun 2015 ini.

*****

No comments:

Post a Comment