Monday, September 08, 2008

Koizumi, Abe, Fukuda


Mula-mula PM ini letak jawatan...pening dengan pembangkang yang kuat sangat.

Diganti dengan ini pula...dia pun letak jawatan.
Katanya perut sakit, ada lubang dalam perut, kena rehat.


Lawan pun lawan, undi punya undi...yang ini pula dapat jawatan tinggi ini.
Tapi...
dia pun angkat tangan...tak sanggup!

Gaji sebula rm 40,000 (US$10,000)
Bonus setahun rm 200,000(US50,000)
Elaun rasmi rm 15,000 (US5,000)
dan lain-lain penerimaan wang rasmi (tidak dapat dijelaskan).

Gaji bulat sikit lebih kurang 1 juta rm setahun atau US$300,000!

Tapi kenapa mereka letak jawatan berturut-turut?
Pembangkang kuat?
Perut berlubang?
Tak sanggup segalanya?

Entah!

Kita tunggu siapa lagi yang kena "gantung" lagi.

8 comments:

  1. Puan jahrera,

    Saya rasa KUASA dan WANG bukan matamat hidup mereka. Kepuasan hidup mereka ialah jika dapat menjalankan TANGGUNGJAWAB dan AMANAH kepada rakyat dan negara mereka. JIka WANG menjadi matlamat hidup mereka, dengan ganjaran begitu besar, mana mungkin mereka meletak jawatan. Mesti ada macam-macam helah untuk kekal di situ.

    Kesimpulannya : Apa matlamat sebenar seseorang pemimpin, untuk kekayaan atau untuk menjalankan tanggungjawab dan amanah negara.

    [Setahu saya mereka bukan beragama Islam.]

    Wassalam.
    DARMA MOHAMMAD.

    ReplyDelete
  2. Kak lela
    Yang kat Malaysia ni saja yang tak faham faham nak angkat tangan.. yerlah gaji memang sikit tapi segala keitimewaan dan kekuatan memegang kuasa mengaburi mata..

    ReplyDelete
  3. Dah tak sanggup pikul tanggungjawab, bagi laluan pada orang lain.Kak Lela, depa tu sedar diri sebenarnya...

    ReplyDelete
  4. wang dan pangkat bukan segala-galanya..

    ReplyDelete
  5. kan best kalau mentaliti malaysian politician macam kat jepun. jalankan kewajipan dengan penuh tanggungjawab dan ikhlas. jgn bazirkan hasil negara.

    ReplyDelete
  6. Salam Lela,

    Kak Yan tak pandai berpolitik, takat baca dan dengar apa orang cerita....katanya M'sia nak dapat PM baru ! 16 September ni...katanyalah..mungkin minyak akan diturunkan...:-)

    Selamt berpuasa dan selamat berbuka.

    ReplyDelete
  7. salam..politik susah nak dperkatakan.. selamat berpuasa.. moga kita diberkati selalu dgn ibadah yang kita lakukan

    ReplyDelete
  8. Ya. Kat Malaysia ni, tak mau nak letak2. Jangan katakan Pembangkang suruh letak tak mau, Dr. M minta Pak Lah letak jwtn pun tak mau.

    Bekas Timbalan PM, ingin mengambilalih dalam masa terdekat ini, tapi Pak Lah bijak menggagalkan rancangan Anwar Ibrahim. Mulanya Anwar Rancang 16Sept, Tapi PakLah hantar orang tertentu pergi Oversea atas Alasan Pertanian Untuk Tidak Pulang pada 16Sept. Kali ni Anwar dah pun hantar surat rasmi supaya diadakan sidang khas Undi Tidak Percaya pada Pak Lah, tapi PakLah melengah2kannya dengan alasan dia perlukan masa utk meneliti perkara itu. Dan terbaru, Anwar kemungkinan difitnah sekali lagi dengan dikatakan beliau merupakan pengancam ekonomi dan keselamatan negara. hakikat dia hanya mengancam kedudukan PakLah sebagai Perdana Menteri. Hari ini akhbar mengatakan Amerika Perguna Anwar. Ini semua alasan supaya mengukuhkan dakwaan bhw anwar menjadi ancaman besar kepada negara supaya dia dengan automatiknya dapat di tahan di bawah Akta ISA yang mana boleh terus tangkap dan dipersalahkan tanpa bicara, saksi atau pembelaan. Islam ajar ke macam ni???

    Hakikatnya Aku tak sokong Anwar, tapi Aku Benci Dengan Keadaan Politik Malaysia ini. Semoga Islam yang berjaya menggenggam Politik Malaysia di masa yang terdekat ini.

    ReplyDelete