Friday, April 08, 2011

上を向いて歩こ



Lagu ini memberi semangat kekuatan untuk mangsa-mangsa gempa bumi dan tsunami di Tohoku Jepun.
Liriknya saya jadikan puisi.

Pandanglah ke langit, berjalan
Jangan menitiskan air mata,
Kenangan musim bunga,
Malam itu aku bersendiri.

Lihatlah langit, berjalan
Kirakan bintang setiap satu,
bersama air mata
memori pada hari2 yang hangat,
Malam itu,
aku bersendiri.

Kebahagiaan ada di sebalik awan,
Kebahagian ada di langit.

Berjalanlah dan pandang ke atas,
jangan biarkan air mata tumpah.
Berjalanlah dalam kesedihan,
Malam itu,
aku bersendiri.

Kesedihan di sebalik bintang,
Kesedihan di sebalik bayang bulan,
berjalanlah dan pandang ke langit
jangan biarkan air mata berlinangan
berjalanlah walau hati sedih,
Malam ini...aku bersendiri.

******

No comments:

Post a Comment