Sunday, October 20, 2013

Pelancaran kecil

Pada 20 September 2013, saya menerima mesej peribadi dalam kotak Facebook daripada Puan Asiah bt Daud yang menyatakan bahawa novel ini sedang dicetak dan apabila sudah terbit, saya akan dimaklumkan lagi. Menarik nafas lega selepas mendapat berita ini sebab saya berhajat ingin balik ke Okinawa lebih awal dari yang dirancangkan.
Saya tunda tarikh pulang ke Okinawa untuk menyambut keluaran buku ini. Hari yang dinanti-nantikan tiba apabila saya menerima mesej sekali lagi daripada Puan Asiah yang menjemput saya datang ke pejabat beliau di tingkat 10, bangunan DBP.
Dalam hati saya tertanya-tanya, mungkinkah novel saya sudah diterbitkan. Satu panggilan daripada Puan Asiah mengesahkan soalan ini. Betul novel saya sudah terbit!


Staf Bahagian Buku Sastera


Pada 9 Oktober saya membuat perjalanan ke utara dari Pulau Singa bersama seorang kawan. Saya memesan dua buah kek untuk dihantar ke pejabat itu. Sebuah kek untuk kaki tangan pejabat penyunting/editor dan sebuah kek lagi untuk tetamu yang datang berjumpa saya untuk meng-autograf buku itu. Membawa buah tangan itu ialah adap orang Islam ketika membuat kunjungan ke tempat orang lain. Saya kira sebuah kek paling sesuai sebab ia boleh dipotong-potong mengikut jumlah orang yang hadir dan semua dapat merasakannya. Ini juga adap dan tertib orang Jepun ketika mengunjung ke rumah sahabat handai atau saudara-mara. 

Bersama Ketua Jabatan Bahagian Buku Sastera-Puan Asiah bt Daud
Sedang meng-autograf

Bersama Cikgu Che Abdullah Che Ya

Bersama suami isteri En. Wan Rafar

Bersama Cikgu Midah Junid

Bersama Datuk Yussoff Ahmad

 Bersama Puan Ruziah Mansor

 Sajian untuk tetamu

Bersama Puan Vimmi

Gambar-gambar di sini memaparkan sahabat-sahabat yang datang mendapatkan novel baharu ini pada hari pelancaran kecil ini.

Terima kasih kepada semua yang sudi datang dari jauh untuk mendapatkan novel ini.

*****

2 comments:

  1. Replies
    1. tahniah juga kepada zar atas terbitan buku pertama itu dengan cover yang menarik.

      Delete