Sunday, January 16, 2011

Asam, Garam, Gula & Kopi

Asam, Garam, Gula & KopiAsam, Garam, Gula & Kopi by Abd. Jalil Ali

My rating: 3 of 5 stars


Petikan dari Prakata buku ini:

"Kesemua artikel yang dipilih merupakan pengalaman hidup beliau sama ada pernah ditempuhi sendiri atau berdasarkan pengalaman sekeliling. Ia dikomplilasikan dari pelbagai terbitan Kumpulan Karangkraf, khususnya majalan Pesona Pengantin dan Seri Dewi & Keluarga.
Cara penyampaian yang santai dan bersahaja beliau begitu memikat. Kita sebagai pembaca pastinya tidak akan bosan malah akan setia membaca dari halaman ke halaman dgn asyik untuk mengetahui setiap satu kisah yg dipaparkan."

I read this because I want to know the present social trend in Malaysia. As in Prakata, most of the anecdotes are from the writer's own experience, so some of the "kebanyakan, nisbah, keseluruhan" remains just that.

But after reading this book, something else inspired me...



View all my reviews

***

4 comments:

  1. kak lela

    i love this book too. Next you should read teh tarik kurang manis and the other book, i forgot the title...

    ReplyDelete
  2. hai kak leyla.. as salam..

    saya sudah lama admire mr abd jalil ali.. kalau saya beli magazine, artikel dia yg akan saya buka dahulu..

    ReplyDelete
  3. salam kak halela,

    kenangan manis bila buku ini dihadiahkan oleh suami masa kami baru saja berkahwin dan setelah 5 thn berlalu ia masih lagi disimpan baik dan dikongsikan bersama rakan-rakan yg baru saja melangkah ke gerbang perkahwinan. Bagus sebagai panduan bagi mereka yg baru berkahwin. gaya penulisan santai dan unsur lelucon turut diselitkan juga.

    suzieana

    ReplyDelete