Wednesday, May 20, 2009

Tatkala momo itu momo...

Japanese proverb
Sumomo mo momo mo momo no uchi
********
Can you say the whole proveb with a straight lip?
Literally, if you take the sentence it means.
Prune and apricot are both from the peach family.
***********
Cuba baca peribahasa Jepun di atas itu dengan bibir yang lurus. Mustahil!
Prun pun aprikot pun dari keluarga pic.
****************

6 comments:

  1. Salam Jahrera (:-D),

    Macam tongue twister pulak ya?

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Lela

    terpening lidah kejap
    terjuih bibir

    nampak sedapnya buah tuh!!!
    ada tak jual kat Msia?

    ReplyDelete
  3. Puan Lela....yang betulnya adalah momo mo momo, sumomo mo momo no uchi......bukan twisted tounge tapi bibir macam berkemam...Ke Kemaman berkemam, berkemam ke Kemaman.

    ReplyDelete
  4. banyak mom dalam peribahasa tu. :D

    saya tolong jawabkan untuk vy...
    ada dijual kat Malaysia - kat Pasar Malam pun ada (tapi bukan yg Jepun mari lah, China mari... Nak Jepun punya, kat Jusco ada) tapi entah kenapa terasa masa makan kat Jepun tu juga yang sedap.

    ReplyDelete
  5. salam jahrera..lama tak jenguk owang okinawa ni..ogenki desu...banyak yg nak dibaca pasal n3 jah ni..teringin nak kenal jah lebih lagi..banyak pengalaman yg saya perlu saya timba dari jah..hope jah okay with that..
    assalmualaikum

    ReplyDelete
  6. Salam Akak Jahrera.
    Nak cakap bhs Jepun, sy tak pandai.
    Cakap Melayu aje la ekkkk. :)
    Best tgk org di perantauan.
    Nanti pos Sushi kat sy ekkkk. :)
    Take care.

    ReplyDelete