Friday, March 12, 2004

Surat

Surat ini untuk Kak Azyan, sdr Fabilah dan Rajiah yang berada di Edinburgh, UK sekarang.

Saya tulis 2 bulan lepas yang saya cuba buat blog mengajar bahasa Jepun. Janji ini belum lupa lagi.
Sebelum seseorang mahir dalam sesuatu bahasa, dia perlu belajar yang asas dahulu. Otto tidak setuju saya buat blog mengajar bahasa pasar Jepun sebab ini cara tidak betul. Ini akan menghilangkan kecantikkan bahasa itu.
Memang betul, bila saya terdengar bangsa lain bercakap bahasa Jepun mengikut buku, saya rasa tercekik! Tak tahan!
Itulah saya ingin mengajar bahasa Jepun pasar atau bahasa tidak rasmi.
Saya mohon ma'af, boss tidak benarkan.

Soal keputusan Shohei, masih belum tahu lagi. Ada lagu lama berbunyi "Jgn tunggu lama-lama, nanti lama-lama dia diambil orang....!!!"
Ini bukan soal diambil orang, yang peliknya tidak ada seorang pun dari kakak ipar, sepupu atau sedara lain dimaklumkan keputusan anaknya hingga hari ini. Pelik.

No comments:

Post a Comment